Så här tänker framtidens arkitekter

Nu presenterar avgångsstudenterna på KTH Arkitekturskolan sina examensarbeten.

NYHET

Publicerad 2017-05-30

Fram till och med fredag den andra juni pågår examensarbetsdagarna (Diploma Days) för KTH:s arkitekturstudenter. Nya spännande visioner och idéer om morgondagens hus och städer presenteras. Till exempel världens kanske minsta galleri och helt nya typer av kolonistugor.

Då var det dags för årets examensarbeten samt andra årskursers dito från KTH Arkitekturskolan att ställas ut, tillgängliga för alla att se och reflektera över. Från och med idag är det också jurypresentationer som är öppna för allmänheten med en fint sammansatt jury från hela Europa.

Bland årets examensarbeten finns det många intressanta tankar som sticker ut. Några av dem är Kamila Boruckas arbete om äldreboenden, Lucile Chardonnets tankar om framtidens skolor och ett antal arkitekturstudenters jobb om hur man förvandlar gamla industrimiljöer i storstäder till något nytt.

Spännvidden är dock betydligt större än så, och inbegriper det mesta mellan musik och rallybilar.

Alla examensarbeten återfinns i denna katalog.

Vad: Examensarbetsdagarna (Diploma Days) för KTH:s arkitekturstudenter.

Var: Osquars backe 5, Stockholm.

När: Till och med den andra juni.

Text: Peter Ardell

För mer information, kontakta Per Franson (prodekan för arkitekturutbildningen på KTH) på 08 - 790 85 26 eller per.franson@arch.kth.se.

Innehållsansvarig:redaktion@kth.se
Tillhör: Om KTH