Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Portalen för IT-ärenden

Nu kan du komma i kontakt med IT-support även via den nya portalen. Där du kan förutom att skapa ett ärende även visa status på dina ärenden.

Det finns olika sätt att komma i kontakt med KTH IT-Support. Förutom redan väletablerade kontaktkanaler såsom telefon, e-post och besök i KTH Entré har IT nu skapat en portal där man kan på ett ställe skapa ett IT-ärende, beställa vissa IT-tjänster eller beställa IT-produkter. Det finns vissa fördelar i att använda portalen än att exv. skicka ett e-postmeddelande till KTH:s IT-Support.

Skapa ett IT-ärende

Klicka på "Kontakta" knappen på startsidan i portalen för att skapa ett IT relaterat ärende. Det kan exempelvis vara problem med e-post, skrivare, trådlöst nätverk eller om man vill ställa en allmän IT-fråga.

Fördelar med att använda portalen

  • Dynamiska formulär ger mer kompletta ärenden som effektiviserar ärendehanteringen, vilket i slutänden ger snabbare service.
  • Man kan som användare
    - se sina egna ärenden och status på dessa. Även sina avslutade ärenden.
    - avbryta sitt ärende själv om man inte längre behöver hjälp.
    - se vilka datorer och mobila enheter som finns registrerade hos oss.
  • Man är inloggad, så man behöver inte skriva vem man är då man skickar in ärenden.
  • Många formulär samlade på ett ställe.