Nu kan du komma i kontakt med IT-support även via den nya portalen. Där du kan förutom att skapa ett ärende även visa status på dina ärenden.
Det finns olika sätt att komma i kontakt med KTH IT-Support. Förutom redan väletablerade kontaktkanaler såsom telefon, e-post och besök i KTH Entré har IT nu skapat en portal där man kan på ett ställe skapa ett IT-ärende, beställa vissa IT-tjänster eller beställa IT-produkter. Det finns vissa fördelar i att använda portalen än att exv. skicka ett e-postmeddelande till KTH:s IT-Support.
Klicka på "Kontakta" knappen på startsidan i portalen för att skapa ett IT relaterat ärende. Det kan exempelvis vara problem med e-post, skrivare, trådlöst nätverk eller om man vill ställa en allmän IT-fråga.
Fördelar med att använda portalen
Dynamiska formulär ger mer kompletta ärenden som effektiviserar ärendehanteringen, vilket i slutänden ger snabbare service.
Man kan som användare
- se sina egna ärenden och status på dessa. Även sina avslutade ärenden.
- avbryta sitt ärende själv om man inte längre behöver hjälp.
- se vilka datorer och mobila enheter som finns registrerade hos oss.
Man är inloggad, så man behöver inte skriva vem man är då man skickar in ärenden.