Jobba med KTH:s sociala medier – sök jobbet som digital ambassadör!
Jobbet som digital studentambassadör är ett roligt och kreativt jobb som du kan ha vid sidan av dina studier på KTH. Våra digitala studentambassadörer arbetar med våra Instagram- och TikTok-konton @kthstudent.
Ansökningar till Instagram-team öppnar 3-17 november 2025
Läs de arbetsbeskrivningarna och
ansök till @kthstudent-teamet
. Det nya Instagram-teamet kommer att starta i januari 2026.
Ansökningar till TikTok-teamet är nu stängda och öppnar igen 2026.
Är du kreativ med en passion för att skapa innehåll och berätta historier? Då kan rollen som digital ambassadör vara perfekt för dig! Vi letar efter utåtriktade och motiverade studenter för att gå med i vårt team.
Vad får du ut av det?
En position på ett ledande tekniskt universitet, ett betalt deltidsjobb som är flexibelt och passar med ditt studieschema. Professionell och personlig utveckling genom fortsatt stöd från KTH-personal och en chans att dela din berättelse.
Om jobbet som digital ambassadör
Varje år rekryterar vi nya digitala studentambassadörer till våra sociala medieteam. Klicka nedan för mer information om de olika teamen och ansökningsperioderna.
Som digital ambassadör på Instagram kommer du, tillsammans med andra studenter, att ansvara för att skapa engagerande innehåll för Instagramkontot
Instagram - @kthstudent
under hela året. Du kommer att dela ditt dagliga studentliv på KTH och i Stockholm. Med din kreativitet och förstahandserfarenhet kommer du att inspirera nuvarande studenter och bidra till att forma en levande och positiv KTH-community.
Tillsammans med arbetsledaren och teamet tar du fram en innehållsplan. Utöver dina egna idéer kan du också få uppdrag med specifikt innehåll, till exempel att intervjua en student eller alumn eller delta i olika evenemang som äger rum på KTH och i Stockholm.
De uppdragen som finns att söka nu är:
Instagram - @kthstudent
(tre tjänster): KTH:s Instagram-konto riktar sig främst mot befintliga KTH-studenter. Vi söker tre studenter för uppdraget.
Du producerar inläggen själv eller i team, och får stöd och feedback för att få till ett bra innehåll och tonalitet.
Vem letar vi efter?
För att lyckas i ditt uppdrag behöver du tycka om att inspirera andra och ha förmågan att uttrycka dig på ett personligt och kreativt sätt. Vi letar efter någon som är en bra kommunikatör, serviceinriktad, kreativ och välstrukturerad. Du måste känna dig bekväm med att synas och att bjuda på dig själv. Eftersom teamwork och samarbete är kärnan i det vi gör är det viktigt att vara en stöttande lagspelare - du ska vara bekväm med att möta deadlines och nå ut till dina lagkamrater för att få hjälp när det behövs. Du behöver även ha erfarenhet av att vara aktiv i sociala medier.
Om anställningen
Uppdraget startar i januari 2026 med planering av innehåll och produktion av inlägg, utbildningstillfällen kommer att anordnas. För detta uppdrag måste du ha läst minst ett år på KTH och svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
Du måste vara registrerad student vid KTH under anställningsperioden. Kontrollera alla krav och färdigheter som är bra att ha i den detaljerade jobbannonsen.
Intresserad?
Ansökningar kan lämnas in mellan den 3 och 17 november. Läs de arbetsbeskrivningarna och
ansök till @kthstudent-teamet
.
Som digital ambassadör på TikTok kommer du att rikta dig mot framtida studenter på KTH. Du kommer, tillsammans med andra studenter, att ansvara för att skapa engagerande innehåll för
KTH:s TikTok-konto
under hela läsåret för att visa upp studentlivet på KTH och att svara på frågor som presumtiva studenter skickar in.
Tillsammans med de andra studenterna och arbetsledaren tar du fram en innehållsplan. Utöver dina egna idéer kommer du även få olika uppdrag att lyfta med särskilt innehåll, det kan exempelvis vara att göra en intervju med en student eller alumn (KTH förmedlar kontakten) eller besöka olika evenemang som äger rum på KTH.
De uppdragen som finns att söka nu är:
KTH:s TikTok-konto
(tre tjänster): KTH:s TikTok-konto riktar sig främst mot presumtiva KTH-studenter. Vi söker tre studenter för uppdraget.
Vem letar vi efter?
För att lyckas i ditt uppdrag behöver du tycka om att inspirera andra och ha förmågan att uttrycka dig på ett personligt och kreativt sätt. Vi letar efter någon som är en bra kommunikatör, serviceinriktad, kreativ och välstrukturerad. Du måste känna dig bekväm med att synas och att bjuda på dig själv. Eftersom teamwork och samarbete är kärnan i det vi gör är det viktigt att vara en stöttande lagspelare - du ska vara bekväm med att möta deadlines och nå ut till dina lagkamrater för att få hjälp när det behövs. Du behöver även ha erfarenhet av att vara aktiv i sociala medier.
Om anställningen
Uppdraget startar i september 2025 med planering av innehåll och produktion av inlägg, utbildningstillfällen kommer att anordnas. För detta uppdrag måste du ha läst minst ett år på KTH och flytande svenska i tal och skrift är ett krav.
Du måste vara registrerad student vid KTH under anställningsperioden. Kontrollera alla krav och färdigheter som är bra att ha i den detaljerade jobbannonsen.
Intresserad?
Ansökan är nu stängd och kommer att öppnas igen 2026.
Dela dina utbytesstudier på KTH:s Instagram
Vill du inspirera andra KTH-studenter genom att dela med dig av din erfarenhet av utbytesstudier? Fyll i detta formulär för att uttrycka intresse för att bli presenterad på @kthstudent!